Coaching

Coaching
Schrijversportaal

woensdag 12 juni 2013

De Baarnse Tekstwinkel


Een oude droom.
Een klein winkeltje, waar op bestelling teksten besteld kunnen worden. Een bescheiden etalage, een ouderwetse deur met klingelbel. In de winkel staan een paar oude houten stoelen, waar mensen geduldig op hun beurt wachten.
Een oud vrouwtje is aan de beurt.
'Ik zoek een mooie trouwspeech voor mijn kleindochter. Wat moet dat kosten?'
Bescheiden opent ze haar hand, met op de palm een paar kopeken.
'Daar heb ik nog wel een mooie speech voor liggen', beloof ik. 'Hoe heet ze?'
Ze vertelt.
'Ga even rustig zitten, ik schrijf hem zo voor u uit. 'Even de bestelling voor de postkoetsendealer laten bezorgen.'
Ik doe mijn eerste auto-advertentie in een envelop en roep de bode.
'Duurt het nog lang? vraag het oude vrouwtje.
Ik begin snel te tikken. Bewonderend kijkt iedereen naar het nieuwste van het nieuwste: mijn typemachine.
'Kan die ook mailen?' vraagt het vrouwtje verbaasd.

Geen opmerkingen: