
"We are trading analogue dollars for digital pennies."
Schrijver van romans en thrillers + * redactie en advies *bladconcepten *boeken *bedrijfsboek of biografie *scriptwriting *congres en seminars *Ook: De Baarnse Tekstwinkel: trouw- en rouwspeeches; bedrijfscampagnes; levensboek en biografie; slagzinnen; taal- en scriptiebegeleiding*
2004-2007
Docent ‘Zakelijke Communicatie’ aan de Hoge School voor de Kunsten Utrecht (HKU)
Bachelorstudy Geschiedenis, UU
Cursus gegeven aan de Hoge School voor de Kunst Utrecht (HKU), met als onderwerp (vak)bladen maken.Ad hoc uitgeefprojecten Talpa, RTL.
Commissaris B4Books bv.
2004
Aandelen Broadcast Press verkocht aan Informa, een Engelse gebaseerd multinationale uitgeverij in 45 landen en genoteerd aan de beurs in Londen.
1989 – 2004
- Oprichter, directeur, uitgever, hoofdredacteur van Broadcast Press Hilversum bv met als uitgaven Broadcast Magazine, Omroephandboek, Telecombrief, Producer, & boeken, congressen, seminars, businessclubs, radio- en tv-prijzen.
- Oprichter en jaarlijkse organisatie Nationaal Omroepcongres. Een van de grootste congressen in
- Oprichter en voorzitter Broadcast Business Club met meer dan 400
- Uitgever van de van VNU aangekochte nieuwsbrief TELECOMBRIEF, over telecom, internet en nieuwe media.
- Oprichter en voorzitter Telecombrief Business Club, maandelijkse bijeenkomst organiseren en voorzitten.
- Oprichter en uitvoerder Telecom Nieuwjaarscongres in het Kurhaus Scheveningen
- Voorzitter en oprichter Stichting Nederlandse Academy Awards. Belast met inhoudelijke organisatie Nederlandse vakprijzen voor televisie, de “Gouden Beelden”. Belast met sponsorwerving, organisatie en productie tv-programma’, organisatie Nationaal Omroep Gala
- Voorzitter en oprichter Marconi Awards, vakprijzen voor Radio.
- Eindredacteur en ontwikkelaar 7-delige cursus Financieren en budgetteren van tv-producties
- Ontwikkelaar van de 7-delige cursussen Eindredacteur M/V en de cursus TV-Producent
1978 – 1989
Hoofdredacteur Nederlandse MAD, satirisch maandblad.
1978 – 1982
Eerste hoofdredacteur van INCENTIVE, sales promotion magazine (sponsoring, marketing, communicatie).
1974 – 1975
Redacteur van reclamevakblad Ariadne/Revue der Reclame onder hoofdredactie van Hans Ferree.
1973
Hoofdredacteur Huis & Tuin.
1971 – 1974
School voor de Journalistiek, Utrecht
1973
Verslaggever Gooi en Eemlander, Hilversum
1969 – 1971
Werkzaam bij marktonderzoekbureau Intomart en reclamebureau Intermarco Delamar.
Opleiding
HBSA A Bussum, 1962/69
SRO (SRM) Reclame en Marketing (Nima A en B) 1969/71
School voor de journalistiek 1971/74
Horecavakdiploma, 1979
Diploma Uitvaartverzorger, 1980
Geschiedenis BA, UU, 2009
Geschiedenis MA, UvA, 2011
Geen opmerkingen:
Een reactie posten