Coaching

Coaching
Schrijversportaal

donderdag 7 mei 2009

Donald Duck in de Delta



De Nederlandse watersector is vreemd genoeg een onderschat gebied als het gaat om een loopbaan over het water. Het Nederlands Waterplatform heeft een stuurgroep Human Capital Water, die werkt aan het image van het water als carrière. Naar schatting 90.000 mensen werken aan water en voor 2012 moeten er zo’n 16.000 vacatures ingevuld worden.
Naast geëigende media als een carrièrebeurs, heb ik in de discussiegroep op Linkedin een aantal alternatieven aangedragen, zoals een Waterjaarboek, een Water-DVD, uiteraard een website, en Waterschool Tv.

Duck achter de dijken
Maar ook een campagne in de Donald Duck, met een eigen strip en webverwijzing. Maandelijks bereik je daarmee 1,8 miljoen mensen. Het is namelijk belangrijk dat scholieren al gewezen worden op waterwerk en dus ook hun scholing bijtijds kunnen kiezen. Met de Duck bereik je ook nog eens de ouders, niet onbelangrijk bij een schoolkeuze. Donald voelt zich natuurlijk als een eend in het water, maar vreemd genoeg is zijn avontuur als held van de dijken, bij mijn weten nooit in Nederland verschenen. Carl Barks tekende dit in 1964. Ik fantaseer nu al over het script ‘Donald Duck in de Delta’.

Geen opmerkingen: